L’operador postal Unipost ha presentat un ERE d’extinció dels contractes de tota la plantilla, quantificat en uns 2.200 treballadors i treballadores i que afecta a tots els centres de treball.

Una mesura que el Comitè d’empresa qualifica com un nou atropellament a la plantilla d’Unipost i que torna a posar de manifest que la lamentable gestió del Sr. Raventós i de la direcció de RRHH ha acabat per posar en perill els llocs de treball de gairebé 2.500 treballadors directes i uns altres quants indirectes.

A l’anunci de l’ERE s’acompanya també la possible continuïtat de l’activitat d’Unipost a través d’una venda a una altra empresa o a un fons d’inversió. De fet, la pròpia Administradora Concursal assegura que en aquest mateix moment “existeixen diverses ofertes d’operadors interessats en l’adquisició de l’empresa” i, amb això, s’intentaria salvar gran part dels llocs de treball quedant fora de l’ERE i essent contractats.

Les treballadores d’Unipost han iniciat les protestes a diverses ciutats de l’estat espanyol aquest 18 d’octubre, dia en el qual ha tingut lloc la primera reunió entre els sindicats i l’administració concursal que es va fer càrrec l’estiu passat de l’empresa.

Encara que en un procés d’aquest tipus les reunions continuaran succeint-se, és molt important i es torna absolutament clau mantenir la UNITAT de la plantilla, votar un veritable pla de lluita i exigir al Comitè d’empresa que no signi cap acord que suposi la pèrdua d’un sol lloc de treball. Per això les treballadores han d’estar molt atentes al desenvolupament de les reunions  i han de ser elles les qui, en assemblea, prenguin les decisions.

DEFENSEM ELS LLOCS DE TREBALL!

NI UN ACOMIADAMENT MÉS!

READMISSIÓ INMEDIATA DE LES ACOMIADADES!